AKT blir nettside – vi trenger en redaktør

AKT (Aktuelt Kristenradikalt Tidsskrift) blir nytt! Heretter skal Norges kristelige studentforbunds (NKS’) medlemsblad AKT komme ut på nett i tillegg til én årlig utgave. Vi trenger en redaktør for nettsiden – kanskje blir dette deg? Vi søker deg som brenner for å skape og synliggjøre en mangfoldig, levende og progressiv kristendom i et spennende, frivillig verv i en viktig organisasjon.

Nettsiden skal være en plattform for meningsbrytninger om kristendom og samfunn. Redaktøren har ansvar for å samle, gjennomgå og velge ut stoff til magasinet ved å engasjere medlemmer, tidligere medlemmer (forbundsvenner) og andre aktuelle personer som skribenter for AKT.
Nettsiden deler formålsparagraf med Norges kristelige studentforbund (NKS). Redaktøren har utover det stor frihet til å utvikle nettsiden i tråd med nettsidens retningslinjer.

NKS har siden 1899 vært et nytenkende og kristenprogressivt fellesskap. Vi har gått foran i kvinnekampen, i kampen for skeives rettigheter og med støtte til den palestinske frigjøringskampen. Vi tror på en frigjørende Gud som gjennom Jesu radikale kjærlighet lærer oss å vise solidaritet og kjempe for fred, rettferdighet og likestilling. Vi har lokalforbund over hele landet.

Dine kjerneoppgaver:

• Sørge for at nettsiden er aktiv og publiserer minst én tekst i måneden.
  • Ansvar for å engasjere medlemmer, forbundsvenner og andre aktuelle skribenter til å skrive tekster til nettsiden.
  • Sammen med ansatte i NKS ha ansvar for å velge ut tekster fra nettsiden og samle inn annet stoff til magasinet AKT i slutten av kalenderåret.

Vi søker deg som:

• Har engasjement og forståelse for å skape kristenprogressiv debatt
  • Arbeider selvstendig og har gode samarbeidsevner
  • Har evne til å motivere medlemmer og forbundsvenner

Vi tilbyr:

• Et årlig honorar på 10.000,-
  • Et engasjerende arbeidsmiljø
  • Mulighet til å utvikle et spennende forum for offentlig debatt

Oppstart: Snarest mulig
Søknadsfrist: 2. juni

Høres dette spennende ut? Send oss en søknad der du forteller om deg selv, hvorfor du har lyst til å ha dette vervet og hvorfor du er rett person til vervet. Send søknad gjerne også med en CV til post@forbundet.no.