Bli styreinstruktør!

Vil du bli en ekspert på organisasjonsarbeid og en ressurs for Forbundet? Bli styreinstruktør!

Styreinstruktørene får muligheten til å bygge Forbundet gjennom å videreføre kunnskap og erfaringer til nye tillitsvalgte.

Som styreinstruktør er du ansvarlig for å holde ett styrekurs i ett lokalforbund i løpet av våren 2020. I tillegg er det fint om du har anledning til å holde videre kontakt med det nyvalgte styret for å fortsette og komme med tips, råd og erfaringer.

Før dette får styreinstruktørene selv grundig opplæring i organisasjons- og styrearbeid. Dette skjer i løpet av en trivelig hyttetur 8.-10. februar. Alle utgifter dekkes selvsagt av Forbundet.

Vi søker deg som har tidligere erfaring fra lokale styreverv i Forbundet. Du kan gjerne sitte i et lokalstyre nå. Om du har et styreverv du tenker å fortsette med også i neste periode, vil du bli styreinstruktør for et annet lokalforbund enn ditt eget. Det er en fordel om du selv har vært gjennom våre styrekurs og introduksjonskvelder. Vi ønsker å ha 1-2 styreinstruktører i hvert lokalforbund.

Ved endt kurs vil du få kursbevis der det framkommer hvilke aktiviteter du som styreinstruktør har gjennomført i løpet av året, noe som kan komme godt med på en CV. Dette er en unik mulighet til å lære masse nytt, samtidig som du blir bedre kjent med andre erfarne forbundere, og gir et essensielt bidrag til lokalforbundet du lærer opp.

Søknadsfrist er torsdag 9. januar.

Les også: Intervju med tidligere leder i NKS og styreinstruktør Ingvild Yrke.

Er du den vi trenger? Du kan søke ved å fylle ut skjemaet under!

Bli styreinstruktør!