Bli styreinstruktør!

Forbundet skal utdanne nye styreinstruktører! Vil du bli en ekspert på organisasjonsarbeid, en ressurs for Forbundet – og få et gratis cruise til København 9.-11. april? Søk her!

IMG_2490Tonje Eide på stand

Styreinstruktørene er ressurspersoner for styret i sitt lokalforbund, og er ansvarlige for å videreføre kunnskap og erfaringer i organisasjonen. Ditt ansvar som styreinstruktør vil være å holde introduksjonskveld for nye medlemmer en gang i semesteret, og holde styrekurs for det nyvalgte lokalstyret en gang i året. I tillegg ønsker vi at du er tilgjengelig med råd og innspill til styret i lokalforbundet om de etterspør dette.

Vi søker deg som har tidligere erfaring fra lokale styreverv i Forbundet. Gjerne deg som ikke lenger har noen verv i Forbundet, men fortsatt ønsker å bidra. Det er en fordel om du selv har vært gjennom våre styrekurs og introduksjonskvelder. Vi ønsker å ha 1-2 styreinstruktører i hvert lokalforbund, og vervperioden er for ett år, med mulighet for forlengelse.

Som styreinstruktør vil du få grundig opplæring i organisasjons- og styrearbeid. Dette skjer gjennom to årlige samlinger. Den første finner sted på DFDS-cruise til København 9.-11. april. Reise, lugar og mat, inkludert festmiddag dekkes av Forbundet.

københavnKristina Sättler Group 2

Du forplikter deg til å være styreinstruktør i ett år, og å delta på begge samlingene for styreinstruktører. Den andre samlingen vil holdes på Haugtun i forbindelse med Forbundshelga i september. Nøyaktig dato kommer senere.

Ved endt kurs vil du få kursbevis der det framkommer hvilke aktiviteter du som styreinstruktør har gjennomført i løpet av året, noe som kan komme godt med på en CV. Dette er en unik mulighet til å lære masse nytt, samtidig som du kan bli bedre kjent med andre erfarne forbundere, og få et gratis DFDS-cruise til København. I tillegg til undervisning i konferanserom på cruiset, vil alle deltakerne få overnatting i lugar, frokostbuffe, festmiddag i skipets luksusrestaurant, samt sju timer fritid i København.

I løpet av to helger med kurs vil du få grundig innføring i konkret og praktisk organisasjonskunnskap, med spesialisering i Forbundet. Det vil bli gjennomgang av Forbundets nye styrehåndbok og Forbundets grunnlagsdokumenter, og gjennom undervisning og praktiske oppgaver skal deltakerne lære materialet grundig. I tillegg til dette vil deltakerne få lære hvordan man formidler kunnskap videre.

Er det deg vi trenger? Du kan søke ved å fylle ut skjemaet under!

Bli styreinstruktør!