Engasjer deg

Vi har lokalforbund i:

I lokalforbundene våre har vi et bredt spekter av arrangementer. Bibel&børst er Forbundets eget opplegg, der vi diskuterer en bibeltekst over en øl eller en brus. Vi arrangerer temakvelder der vi inviterer ulike debattanter eller foredragsholdere som har kunnskap og ulike vinklinger på det aktuelle temaet. Etterpå åpner vi opp for spørsmål og diskusjon. Som forbundere er vi heller ikke redde for å ta oss en god fest. Vi har god stemning, god mat og god drikke. Her kan du drikke alt fra vann til vin. I Forbundet feirer vi også messe på ulike måter. Vi har for eksempel messe med kroppen, Palestinamesse, feministisk messe, skeiv messe, trans messe eller grønn messe.

Arrangementene begrenses ikke til det som er nevnt ovenfor. Det er bare fantasien som setter grenser på hva som kan arrangeres i Forbundets regi. Forslag til aktiviteter finner du i aktivitetsbanken.

Bergen

Bergen kristelige studentforbund er eksperter på filmkvelder og sosialkvelder. I tillegg engasjerer vi oss i alt Forbundet står for: feminisme, skeiv kamp, Palestina, antirasisme og klima. Om du har forslag til arrangementer, er det bare å ta kontakt.

Bergensforbundet holder til i egne lokaler i Allégaten 40 (rett overfor Realfagsbygget). Her har vi et lite kapell som vi bruker til messer og en stue som vi bruker til møter, fester og sosiale samlinger. Alle arrangementer starter kl. 19. Kom litt før det begynner, så møter noen av oss deg utenfor! Hvis ikke, er det rett ned trappen til venstre når du kommer inn.

Besøksadresse: Allégaten 40, 5007 Bergen
Epost: bergensstyret@forbundet.no
Facebook: Bergen kristelige studentforbund

Kristiansand

Kristiansand kristelige studentforbund samles gjennom sosiale aktiviteter som gåturer og bowlingkvelder. Vi deltar også på Skeive Sørlandsdager og er opptatt av alt Forbundet står for: feminisme, skeiv kamp, Palestina, antirasisme og klima. Om du har forslag til arrangementer, er det bare å ta kontakt.

Hvor vi er varierer litt, men vanligvis holder vi til i Domkirkens Menighetshus i Gyldenløves gate 9. Arrangementene starter kl. 19.

Kristiansand kristelige studentforbund
    Epost: kristiansandsstyret@forbundet.no
    Facebook: Kristiansand kristelige studentforbund

Oslo

Oslo kristelige studentforbund tar seg gjerne en fest og feirer gjerne messe, om det er grønn, skeiv eller feministisk messe. Vi er opptatt av skeiv problematikk og deltar under Prideparaden. I tillegg arrangerer vi gjerne bibel&børst eller en fellesmiddag. Kun fantasien setter grenser for hva som arrangeres.

Osloforbundet holder til i egne lokaler i Universitetsgata 20 (U20). Rett over gata fra Universitetsparken, finner du en port mellom Texburger og Subway. Ring på hos Norges kristelige studentforbund, gå inn første dør til venstre og opp i 3. etasje, hvor du finner Osloforbundet! Der har vi en stue, kjøkken, en stor sal og eget kapell og rimelige hybler for medlemmer av Forbundet. Alle arrangementer starter kl. 19 og foregår enten i stua eller i salen i U20.

Oslo kristelige studentforbund
      Besøksadresse: Universitetsgata 20, 0162 Oslo
      Epost: oslostyret@forbundet.no
      Facebook: Oslo kristelige studentforbund

Stavanger

Stavanger kristelige studentforbund er glade i sosiale sammenkomster og arrangerer gjerne bibel&børst. Om du har forslag til arrangementer, er det bare å ta kontakt.

Hvor vi er varierer litt, enten i Misjonsmarka 9 eller i Kvekersamfunnets lokaler i Sandvigå 7. Alle arrangementer starter kl. 18.

Stavanger kristelige studentforbund
        Epost: stavangerstyret@forbundet.no
        Facebook: Stavanger kristelige studentforbund

Tromsø

Tromsø kristelige studentforbund samles gjerne til rene sosiale sammenkomster, som bowling og filmkveld. Vi ønsker også å utforske Tromsøs kirker gjennom kirkevandring. I tillegg har vi engasjement for palestinernes situasjon og deltar aktivt under Arctic pride. Hvert år er vi medarrangører på miljøhelg på Gåsvær. Kun fantasien setter grenser for hva som arrangeres.

Vanligvis skjer arrangementene våre i Kirkens Bymisjons lokaler midt i sentrum (Parkgata 22) kl. 19.

Tromsø kristelige studentforbund
          Epost: tromsostyret@forbundet.no
          Facebook: Tromsø kristelige studentforbund

Trondheim

Trondheim kristelige studentforbund har et bredt spekter av arrangementer; bibel&børst, temakvelder (særlig om klima), byttekvelder og bibel&bossmat der vi dumpstrer og kvelden etter lager vi god mat av fangsten. I tillegg arrangerer vi Friends&Food som er et møtested for norske og internasjonale studenter. Vi spiser middag sammen tilberedt av studenter fra ulike deler av verden. Vi feirer også 17. mai sammen! Kun fantasien setter grenser for hva som arrangeres.

Trondheimsforbundet holder til i Singsakerbakken 13 (S13), like bak idrettsbygget på Gløshaugen). Her har vi møtesal, kapell og rimelige hybler for medlemmer av Forbundet. Arrangementene starter kl. 19 og foregår i møtesalen i S13.

Trondheim kristelige studentforbund
            Besøksadresse: Singsakerbakken 13, 7030 Trondheim