Forbundshelga 2019!

ENGLISH VERSION HERE

Nå kan du melde deg på til årets sosiale høydepunkt i Forbundet! Her finner du svar på det meste du trenger å vite om Forbundshelga 2019. Event på Facebook finner du her.

Om Forbundshelga 2019

Reise

Praktisk

OM FORBUNDSHELGA 2019
Forbundshelga er årets sosiale høydepunkt i Forbundet. Den avholdes 20.-22. september på Utøya. Her blir du kjent med forbundere fra hele landet – og fra Palestina.

Hovedtema for årets Forbundshelg er ”Stopp hatprat, rasisme og høyreekstremisme!”

Vi får også besøk av fire palestinere fra Palestine Youth Ecumenical Movement (PYEM), vår søsterorganisasjon i Palestina. De kommer for å fortelle om livet under okkupasjonen og for å bli kjent med Forbundere i Norge. I tillegg blir det selvsagt gudstjeneste, fest, god mat, hyggelig samvær, mulighet for semikalde bad, bål, lek, moro, og ellers alt som hører med til en klassisk forbundshelg!

REISE
Fra Oslo:
Fredag 20. september: Felles avreise med buss fra Universitetsgata 20 klokka 17:30.
Søndag 22. september: Fellesbuss fra Utøya ankommer Universitetsgata 20 cirka 16:00.

Fra Bergen:
Fredag 20. september: Fly fra Flesland til Gardermoen 14:40 eller 15:00. Felles avreise med buss fra Universitetsgata 20 i Oslo kl 17:30.
Søndag 22. september: Fellesbuss fra Utøya til Universitetsgata 20 i Oslo. Fly fra Gardermoen 18:00, 18:20, 19:00 eller 20:20.

Kristiansand:
Fredag 20. september: Tog fra Kristiansand kl 09:56 eller 11:55. Felles avreise med buss fra Universitetsgata 20 i Oslo kl 17:30.
Søndag 22. september: Fellesbuss fra Utøya til Universitetsgata 20 i Oslo. Tog fra Oslo S kl 16:25 eller 18:25.

Fra Stavanger:
Fredag 20. september: Fly fra Sola til Gardermoen kl 15:00. Felles avreise med buss fra Universitetsgata 20 i Oslo kl 17:30.
Søndag 22. september: Fellesbuss fra Utøya til Universitetsgata 20 i Oslo. Fly fra Gardermoen kl 17:45, 18:15, 18:30 eller 20:15.

Fra Tromsø:
Fredag 20. september: Fly fra Langnes til Gardermoen kl 10:55. Felles avreise med buss fra Universitetsgata 20 i Oslo kl 17:30.
Søndag 22. september:  Fellesbuss fra Utøya til Universitetsgata 20 i Oslo. Fly fra Gardermoen kl 21:15.

Fra Trondheim:
Fredag 20. september: Fly fra Værnes til Gardermoen kl 12:00 eller 15:00. Felles avreise med buss fra Universitetsgata 20 i Oslo kl 17:30.
Søndag 22. september: Fellesbuss fra Utøya til Universitetsgata 20 i Oslo. Fly fra Gardermoen kl 18:20, 19:00 eller 20:20.

Fra andre byer:
Ta kontakt, så finner vi den beste måten å få deg med på fellesbussen fra Oslo klokka 17:30!

Avreisetidspunkt kan avhenge av hvilke flyvninger som har rabatterte billetter. NB: Vi bestiller billetter for deg når du har meldt deg på. Vi finner det mest hensiktsmessige tidspunktet med rimelige billetter.

PRIS
Forbundshelga koster 500,- kroner. Forbundet dekker mat, opphold og reise. Tilbudet gjelder for medlemmer av Forbundet, og du må ha betalt kontingent i 2019 for å kvalifisere for dette. (Det er helt lov å betale medlemskontingenten (50,- for førstegangs innmeldte, 100,- for tidligere medlemmer) samtidig som man melder seg på.)

Hvis du melder deg på (og betaler) innen fredag 7. september, koster det bare 250,- kroner!

Betaling skjer til kontonummer 3000.17.18602 eller Vipps 103444. Merk betalingen “Forbundshelg”. Dersom du betaler medlemskontingenten samtidig, merk betalingen “Forbundshelg + medlemskontingent”.

PÅMELDING
Påmelding skjer ved å fylle ut dette skjemaet.

Påmeldingsfristen er 17. september (7. september for redusert pris).

Påmeldingen er endelig når det er deltakeravgiften er betalt.

PROGRAM

Fredag:
17:30 Avreise Universitetsgata 20
19:00 Ankomst Utøya
19:30 Kveldsmat
20:30 Bli kjent-leker
21:30 Kveldsbønn
21:45 Fritid

Lørdag:
08:30 Frokost
09:30 Morgenbønn
09:30 Formøter
10:30 Plenumsmøte: Høyreekstremisme i Norge v/Antirasistisk Senter
12:00 Lunsj
13:00 Plenumsmøte: Religiøse skolers diskriminering v/Rosa kompetanse
13:45 Pause
14:00 Parallelle verksteder:
Forbundets historie – dramatisert! v/Torkil Hvidsten
Buttonsverksted v/Marianne Meling Kvamsøe
Kampanjeverksted: Religiøse skoler og LHBT-diskriminering v/Albert Andersen Øydvin

15:30 Pause med matbit
16:00 Parallelle verksteder:
Lederverksted (for lokalforbundsledere) v/Aurora Marie Nome
Gudstjenesteverksted v/Utvalg for likestilling
Kairos Palestina v/Palestine Youth Ecumenical Movement
Sangverksted – v/Albert Andersen Øydvin
17:30 Fritid/uteaktiviteter
19:00 Middag
20:30 Aktivitetskveld v/PYEM og Utvalg for Palestina

Søndag:
09:30 Frokost
11:00 Gudstjeneste
12:00 Lunsj, rydding og pakking
14:00 Avreise Utøya

Praktisk
Husk at vi tilbringer helga på en øy! Det blir ikke lagt inn utflukter til noen butikk. Husk derfor å få med deg det du trenger før du reiser:

Pakkeliste:
Klær til inne- og utebruk. Ta gjerne med klær som tåler tur og/eller bållukt.
Gode utesko
Tøfler/ullsokker
Håndkle
Toalettartikler
Såpe/sjampo
Skrivesaker
Snacks, tobakk, drikke til kvelden
Reisekvitteringer (dersom du har noen)
Badetøy (om du orker litt kaldt vann)
Kontanter (eller Vipps) til Palestinaboden. Vi selger varer til inntekt for Kvinnesenteret i Abu Dis.

Du kan sjekke værmeldinga for Forbundshelga her.

Har du spørsmål, ta kontakt med generalsekretær i Forbundet, Torkil Hvidsten på post@forbundet.no eller 414 78 657.