Høstprogrammet i Bergensforbundet

Velkommen til et nytt og spennende semester i Forbundet!

Høsten starter allerede fredag 18. august med messe & fest. Vi møtes klokka 19, messen begynner kl. 20. Etterpå blir det fest! Se arrangement på Facebook.

Fredag 1. september inviterer vi til introduksjonskveld. Her kan du lære mer om Forbundet, hvem vi er, hva vi mener, og hva vi gjør. Fredag 15. september arrangeres allmøte med middag, hvor nytt lokalforbundsstyre skal velges. Dersom du kunne tenke deg et verv i Forbundet, ikke nøl med å ta kontakt med generalsekretær Torkil Hvidsten på post@forbundet.no!

Fredag 29. september arrangerer vi Palestinakveld i forbindelse med Kirkeuka for fredsamt en temavkeld 13. oktober. Mer informasjon kommer! 27. oktober blir det nok en messe & fest.

Fredag 10. november er det duket for semesterets bibel & børst,  et seriøst men uformelt møte med Bibelen. Vi samles i Allégaten 40 for å lese og diskutere bibelteksten som det skal prekes over søndagen etterpå. Hvert møte innledes med en problemstilling og en kort introduksjon, deretter er ordet fritt. Vi ønsker å ta bibeltekstene på alvor. Det gjelder både de enkle og positive – og de problematiske sidene ved tekstene. Etterpå går vi ut for en øl eller en brus. 24. november blir det juleavslutning.

Velkommen skal du være!

Bergensforbundet, med alle høstens arrangementer, finner du også på Facebook.