Reiseblogg: Palestina 2018

Fredag 29. juni reiser fire forbundere til Palestina. I tillegg til å møte studenter fra Palestine Youth Ecumenical Movement (PYEM) og besøke kvinnesenteret i Abu Dis skal vi delta på sommerleiren Journey for Justice. Besøket er en del av en gjensidig utveksling mellom PYEM og Forbundet.

På turen skal vi blant annet møte aktivister som jobber med BDS-kampanjen (boikott, deinvesteringer, sanksjoner) og representanter fra ICHAD, en israelsk fredsorganisasjon som jobber for å forhindre riving av palestinske hus og bygninger. På reisen skal vi innom en palestinsk flyktningleir, Jerusalem, Abu Dis, Jeroko, Ramallah og Betlehem.

Fra 4. til 15. oktober får vi besøk av fire representanter fra PYEM. De skal blant annet delta på Forbundshelga (5.-7. oktober) og Globaliseringskonferansen (12.-14. oktober). I uke 41 arrangerer flere lokalforbund egne Palestina-arrangement.

Følg med på Facebook eller sjekk ut Forbundets nyhetsfeed for oppdateringer. Lenker til blogginnleggene legges også ut her:

Dag 1: Betlehem

Dag 2: Kairosdokumentet