Palestinautveksling 2019

Ønsker du å dra til Palestina i sommer? Vil du spise masse hummus og falafel og drikke arabisk kaffe? Vil du vandre rundt i Jerusalems gamleby, sentrum for jøder, kristne og muslimer? Vil du oppleve en av verdens mest betente konflikter på nært hold? Da må du søke innen fristen 8. april.

Hva skal du gjøre?
Nå har du mulighet til å gjøre alle disse kule tingene ved å bli med i Forbundets utvekslingkomité! I forkant av utvekslingen, er du med på å planlegge utvekslingen, med støtte fra ansatte. I Palestina, får du besøke «Forbundet i Palestina», Palestine Youth Ecumenical Movement (PYEM), samt godt innblikk i konflikten mellom Israel og Palestina. Dette vil skje mellom 28. juli og 9. august (hjemreisedatoen er en foreløpig dato og er ikke fastsatt ennå). Når du kommer hjem igjen, får du sjansen til å koordinere besøk fra PYEM til Norge. Dette vil skje i løpet av høsten 2019.

Hvorfor søke?
Du har sikkert tenkt på mange gode grunner allerede, men jeg kommer i alle fall på tre. For det første får du reise til Palestina, for det andre blir du en rev på planlegging og koordinering, og for det tredje – og dette er kanskje den viktigste grunnen – blir du spydspissen i Forbundets Palestinaengasjement i 2019.

Hvem kan søke?
Du må være medlem av Forbundet og melde deg inn, det kan du gjøre her. Ellers er det ingen krav. Det er landsstyret i Forbundet som endelig bestemmer hvem som får være med i utvekslingskomiteen. Egenandelen er på kun 1500 kr.

Har du spørsmål, eller er noe uklart? Ta kontakt med meg på aurora@forbundet.no!

Søknadsfristen er 8. april.
Reisedatoer er 28. juli – 9. august (hjemreisedato er kun foreløpig dato)

Søknadsskjema