Palestinautveksling 2020

Er du ledig 12.-22. juli og vil bruke tida på å booste din egen kompetanse og solidaritet? Vil du reise til Palestina og oppleve en av verdens mest betente konflikter på nært hold? Vil du møte palestinske forbundere der de bor, og senere ta dem med Norge? Høres dette fristende ut? Da må du søke innen fredag 13. mars!

Hva skal du gjøre?
Nå har du mulighet til å gjøre alle disse kule tingene ved å bli med i Forbundets utvekslingkomité! I forkant av utvekslingen, planlegger du utvekslingen til Palestina, med støtte fra ansatte. I Palestina får du besøke Forbundet i Palestina, Palestine Youth Ecumenical Movement (PYEM). Du får også veldig godt innblikk i konflikten mellom Israel og Palestina. Når du kommer hjem igjen, koordinerer du besøk fra PYEM til Norge.

Hvorfor søke?

• du får reise til Palestina for kun en liten egenandel på 1 500kr! Veiledende pris for en slik tur er 18 900kr.
  • du planlegger og gjennomfører reisen selv, sammen med de tre andre i gruppa, noe som gir deg god øvelse i organisering og samarbeid!
  • du får nye norske og palestinske venner som bryr seg om det samme som du gjør!
  • du blir bedre kjent med Forbundet som organisasjon og lærer hvordan du kan få gjennomslag for dine kristenprogressive verdier!
  • du får en uvurderlig dyp forståelse av en viktig internasjonal konflikt, og muligheten til å spre denne kunnskapen videre gjennom Forbundets Palestinaengasjement på hjemmebane!

Hvem kan søke?
Du må være over 18 år og medlem av Forbundet (eller melde deg inn – det kan du gjøre her). Ellers er det ingen krav. Det er landsstyret i Forbundet som endelig bestemmer hvem som får være med i utvekslingskomiteen. Egenandelen er på kun 1500 kr.

Har du spørsmål, eller er noe uklart? Ta kontakt på post@forbundet.no!

Søknadsfristen er fredag 13. mars 2020.

Bli med til Palestina!

Du må være medlem (eller melde deg inn) i Forbundet for å kunne søke.