Stillingsannonse: Vil du jobbe med å skape aktivitet blant studenter i Bergen?

Av Eilif Tanberg
30. mai 2022 15:51

Vi søker organisasjonssekretær i Bergen!

Er du på utkikk etter spennende arbeidserfaring fra en helt unik organisasjon? Trenger du en relevant og godt betalt jobb ved siden av studiene?

Bergen kristelige studentforbund er et åpent og inkluderende fellesskap med plass til alle studenter og unge voksne. Vi feirer Pride og har gått foran i kvinnekampen i kirke og samfunn. Vi har et romslig budsjett og egne lokaler sentralt i Bergen. Aktivitetene våre skal favne bredt: Alt fra gudstjenester til studentfester arrangeres hos oss.

Vi er i en fase med omstilling og vekst, og ser etter en motivert person med sans for å skape aktivitet blant studenter. Vi ser etter deg som vil bli en del av en spennende organisasjon med sosiale, nyskapende og lærerike aktiviteter.

Det er ingen krav til personlig tro.

Vi søker deg som:

Dine kjerneoppgaver:

Vi tilbyr:

Arbeidet foregår i Bergen, men noe reising kan forekomme. Kveldsarbeid må regnes med.

Søkere må kunne stå inne for NKS’ formålsparagraf og kjernesaker.

Kort søknad og CV sendes til: leder@forbundet.no innen 30.06.22. Aktuelle kandidater kalles inn til intervju fortløpende. Ønsket oppstart er august 2022.

Spørsmål om stillingen kan rettes til Eilif Tanberg på samme e-post eller mobil 469 32 315.

Vi gleder oss til å motta din søknad!

Vegard, av våre dyktige frivillige som du kanskje kommer til å jobbe med!

Om arbeidsgiveren

Norges kristelige studentforbund (NKS) har siden 1899 vært et inkluderende og kristenprogressivt fellesskap for troende, tvilende og undrende studenter. Vårt formål er «å vekke og styrke kristen tro og identitet blant studenter og unge voksne». Vi samles «til en felles innsats for fred, rettferdighet og likestilling».

Kjernen i vår organisasjon er et bredt spekter av frivilligdrevne aktiviteter av høy kvalitet: Middager og studentfester, kurs, bibeldiskusjon, hytteturer, lederutvikling, internasjonal utveksling og gudstjenester – for å nevne noe.

Medlemmene våre er ikke bare kristne. Det finnes både ateister, humanister, hinduister og muslimer som er en del av våre fellesskap. Vi er stolte over å være Norges kanskje aller mest inkluderende kristne organisasjon!

Vi har lange tradisjoner for å åpne opp kristendommen i tråd med akademiske verdier: Humanisme, solidaritet, kritisk tanke og likeverd. Vi har gått foran i den kristne kvinnekampen, stått på barrikadene for skeives plass i kirka siden 70-tallet og vært først ute blant de kristne organisasjonene med å støtte Palestina.

Vårt hovedkontor i Universitetsgata 20 i Oslo, hvor vi har holdt til siden 1917
Siden 60-tallet har vi jevnlig arrangert hytteturer til hytta vår, Larsbu. Den ligger på Finse, kun et steinkast fra Bergensbanen