Velkommen til Forbundshelga 2018!

ENGLISH VERSION HERE

Nå kan du melde deg på til årets sosiale høydepunkt i Forbundet! Her finner du svar på det meste du trenger å vite om Forbundshelga 2018. Event på Facebook finner du her.

Om Forbundshelga 2018

Reise

Praktisk

OM FORBUNDSHELGA 2018
Forbundshelga er årets sosiale høydepunkt i Forbundet. Den avholdes 5.-7. oktober, på Forbundets gamle småbruk-kollektiv Haugtun på Aust-Torpa i Oppland. Her blir du kjent med forbundere fra hele landet – og fra Palestina.

Hovedtema for årets Forbundshelg er ”Kairos Palestina – Et sannhetens øyeblikk”. Det palestinske Kairos-dokumentet er et opprop fra alle de palestinske kirkene. Oppropet beskriver palestinernes situasjon og kaller til aktiv, ikkevoldelig motstand mot den israelske okkupasjonen. I år får vi får besøk av fire palestinere fra Palestine Youth Ecumenical Movement (PYEM), vår søsterorganisasjon i Palestina. De kommer for å fortelle om livet under okkupasjonen og for å bli kjent med Forbundere i Norge. I tillegg blir det selvsagt gudstjeneste, fest, god mat, hyggelig samvær, mulighet for tur i landlige omgivelser, bål, lek og moro, og ellers alt som hører med til en klassisk forbundshelg!

REISE
Fra Oslo:
Fredag 5. oktober: Felles avreise med buss fra Universitetsgata 20 klokka 16:30.
Søndag 7. oktober: Fellesbuss fra Haugtun ankommer Universitetsgata 20 cirka 19:00.

Fra Bergen:
Fredag 5. oktober: Fly fra Flesland 15:00 eller 16:20. Fellesbussen plukker deg opp på Gardermoen kl 18:00.
Søndag 7. oktober: Fellesbuss fra Haugtun. Fly fra Gardermoen 18:20, 18:45, 19:40 eller 20:20.

Kristiansand:
Fredag 5. oktober: Tog fra Kristiansand kl 11:55 eller fly fra Kristiansand lufthavn kl 15:40.
Søndag 7. oktober: Fellesbuss fra Haugtun. Tog fra Oslo S kl 18:25 eller fly fra Gardermoen kl 20:00 eller 21:45.

Fra Stavanger:
Fredag 5. oktober: Fly fra Sola 15:00 eller 16:30. Fellesbussen plukker deg opp på Gardermoen kl 18:00.
Søndag 7. oktober: Fellesbuss fra Haugtun. Fly fra Gardermoen kl 18:05, 18:40, 19:15, 19:30 eller 20:45.

Fra Tromsø:
Fredag 5. oktober: Fly fra Langnes 10:50. Fellesbuss fra Universitetsgata 20 i Oslo klokka 16.30.
Søndag 7. oktober: Fellesbus fra Haugtun. Fly fra Gardermoen kl 19:25, 20:00 eller 22:00.

Fra Trondheim:
Fredag 5. oktober: Tog fra Trondheim S til Lillehammer klokka 15:29. Fellesbuss fra Lillehammer.
Søndag 7. oktober: Fellesbuss fra Haugtun. Tog fra Lillehammer kl 16:10.

Fra andre byer:
Vi finner den beste måten å få deg på fellesbussen fra Oslo klokka 16:30, Gardermoen 18.00 eller Lillehammer 20:00!

Avreisetidspunkt kan avhenge av hvilke flyvninger som har rabatterte billetter. NB: Vi bestiller billetter for deg når du har meldt deg på. Vi finner det mest hensiktsmessige tidspunktet med rimelige billetter.

PRIS
Forbundshelga koster 400,- kroner. Forbundet dekker mat, opphold og reise for alle medlemmer. Du må ha betalt kontingent i 2018 for å kvalifisere for dette. (Det er helt lov å betale medlemskontingenten (50,- for førstegangs innmeldte, 100,- for tidligere medlemmer) samtidig som man melder seg på.)

Hvis du melder deg på (og betaler) innen fredag 7. september, koster det bare 250,- kroner!

Betaling skjer til kontonummer 3000.17.18602 eller Vipps 103444. Merk betalingen “Forbundshelg”. Dersom du betaler medlemskontingenten samtidig, merk betalingen “Forbundshelg + medlemskontingent”.

PÅMELDING
Påmelding skjer ved å fylle ut dette skjemaet.

Påmeldingsfristen er 17. september (7. september for redusert pris).

Påmeldingen er endelig når det er deltakeravgiften er betalt.

PROGRAM

Fredag:
16:30 Oppmøte Universitetsgata 20
17:00 Avreise Universitetsgata 20
18:00 Avreise Gardermoen
20:00 Avreise Lillehammer Skysstasjon
21:00 Ankomst Haugtun
21:30 Kveldsmat
22:15 Bli kjent-leker
23:15 Kveldsbønn
23:30 Soving eller fritid

Lørdag:
08:30 Frokost
09:30 Morgenbønn
09:45 Formøte/morgengymnastikk
10:30 Panelsamtale: Kairos Palestina – en innføring v/Palestine Youth Ecumenical Movement (PYEM)
12:30 Lunsj
13:30 Parallelle verksteder:
Hva snakker vi om når vi (ikke) snakker om synd? Forbundets teologi for dummies. Ledes av Torkil Hvidsten.
Prayers for Palestine. Bønneverksted til nytte for gudstjenesten søndag (og senere bruk). Ledes av PYEM.
15:00 Pause
15:30 Parallelle verksteder:
Kjønn, Kjærlighet, Likestilling, #MeToo. Om kjønnsrettferdighet og Forbundets teologi. Ledes av Utvalg for likestilling.
Batikkverksted. Ledes av Per Høyland (ta med egen, lys t-skjort/genser!)
Tur
Samling for lokalforbundsledere. Ledes av Torkil Hvidsten.
17:00 Pause med matbit
17:30 Fritid/uteaktiviteter
19:00 Middag
20:00 Forbundsolympiaden! Samarbeid, konkurranse og (u)praktiske oppgaver i en noe utradisjonell reise gjennom Bibelen.

Søndag:
09:30 Frokost
11:00 Gudstjeneste
12:00 Lunsj, rydding og pakking
13:30 Avreise Haugtun
14:30 Ankomst Lillehammer
16:30 Ankomst Gardermoen
17:30 Ankomst Universitetsgata 20

Praktisk
Haugtun ligger litt utenfor allfarvei, og det blir ikke lagt inn utflukter til noen butikk. Husk derfor å få med deg det du trenger før du reiser:

Pakkeliste:
NB: Du trenger ikke ta med sengetøy/sovepose. Dette får du utdelt på Haugtun.
Klær til inne- og utebruk. Ta gjerne med klær som tåler tur og/eller bållukt.
Gode utesko
Tøfler/ullsokker
Håndkle
Toalettartikler
Såpe/sjampo
Skrivesaker
Snacks, tobakk, drikke til kvelden
Reisekvitteringer (dersom du har noen)
Kontanter (eller Vipps) til Palestinaboden. Vi selger varer til inntekt for Kvinnesenteret i Abu Dis.
Et lyst plagg som kan bli til et batikk-plagg (dersom du har tenkt deg på batikk-verkstedet lørdag).

Du kan sjekke værmeldinga for Forbundshelga her.

Har du spørsmål, ta kontakt med generalsekretær i Forbundet, Torkil Hvidsten på post@forbundet.no eller 414 78 657.