Vervekampanje 2019

Nå er det tid for vervekampanje, folkens! Det er nå nettopp du kan spille en sentral rolle i å sikre Forbundets fremtid, nemlig verve både i fjerne og nære! Det ligger også lekre premier på lur om du er god til å verve. Vervekampanjen varer fra og med 12. august til og med 15. september.

Hvorfor skal du verve?

Verver du mange, kan du få flere venner, flere å diskutere med, flere å dele opplevelser med, flere å være på Forbundshelga med og flere å bygge Forbundet med. I Forbundet er det plass til alle, så her gjelder å få tak i alle som har lyst til å være med i (og som kanskje ikke har hørt om) Forbundet. Snakk med venner og bekjente, stå på stand på ulike steder og få tak i nye medlemmer.

Ikke nok med at du er med på å bidra til at vår fantastiske, kristenprogresssive organisasjon vokser, kan både lokalforbundet ditt og du stikke av med en hel del flotte premier!

Hvis du og lokalforbundet ditt er helt drøyt gode på å verve nye medlemmer og faktisk er best av alle lokalforbund (prosentvis utfra målsetning) , kan dere vinne den gjeveste prisen av alle: det gullforgylte geviret til Forbundselgen!!! Hvis du ikke har lest Legenden om Forbundselgen, burde du gjøre det akkurat nå for å skjønne hvilken ære det er å vinne nettopp dette. I tillegg til dette, kan lokalforbundet ditt vinne en heidundrende pizzafest! Gratis mat til folket!

Vervepremier

Verver du 3 nye medlemmer, kan du blant annet få en gratis Forbundshelg. Tenk å få årets store happening gratis! Er du både heldig og flink til å verve, kan du blant annet vinne en høyttaler til en verdi av 1500 kr. Nå er det ingenting som stopper deg fra å verve i vei for å vinne disse skikkelig fine og skikkelig kule premiene!

Sjekk her, da:

• 3 nye medlemmer: Gratis Forbundshelg + Forbundets kortstokk
  • 5 nye medlemmer: Forbundets handlenett (håndsydd i Abu Dis, Palestina) + Forbundets kopp
  • 7 nye medlemmer: Forbundets genser (valgfritt motiv) + paraply

Premiene akkumuleres, som betyr at om du verver 5 nye medlemmer, får du både premien for å verve 3 nye medlemmer og 5 nye medlemmer. Verver du 7 nye medlemmer, får du ALLE premiene som står listet opp her. Og som om ikke det var nok, blir du med i trekningen av en høyttaler til 1500 kr, om du verver 7 medlemmer. Nå er det faktisk ikke en eneste grunn til å vente med vervingen et sekund lenger!

Annonsering av vervepremievinnerne, skjer på årets store happening, Forbundshelga, 20.-22. september. Her vil også trekningen av vinneren av høyttaleren skje! Dette betyr at du bare må bli med på Forbundets store, årlige samlingspunkt.

Vervemål

For at vi skal skal vokse som organisasjon, har vi satt oss noen vervemål. Det er her du kan bidra! Til sammen har alle lokalforbundene satt som mål å verve 85 nye medlemmer i 2019.

Fordelt på lokalforbund, er det som følger:

• Bergen 10 nye medlemmer
  • Kristiansand 5 nye medlemmer
  • Oslo 25 nye medlemmer
  • Stavanger 10 nye medlemmer
  • Tromsø 10 nye medlemmer
  • Trondheim 25 nye medlemmer

Nye medlemmer må registrere seg på her og betale kontingenten på 50 kr for å bli regnet med i kampanjen.

Legenden om Forbundselgen

En elg bodde i en skog. Skogen var stor og det var mat nok til alle. Der bodde hun sammen med familien sin, som med omsorg og trygghet ga henne et hjem. Elgepappaen ledet familien sin trygt gjennom skogen, og manøvrerte stødig på skogens mange stier. Elgemammaen kunne alltid finne de beste matplassene, og når motivasjonen til å gå videre var dårlig, lokket hun alltid med en godbit. Det var i det store og hele en god oppvekst, og hun fulgte foreldrene sine trofast. I dag var de på vei til ukens elgesamling. Der skulle de møte andre elger som også ville samles om Ordet. På samlingene om Ordet hørte de fortellinger om elgenes begynnelse. Historiene var spennende og lærerike og de voksne minnet henne alltid om at disse historiene var det som samlet dem som elger. «Du må huske at uten disse fortellingene hadde ikke vi elger vært til», sa alltid de voksne og nikket ærbødig. Selvfornøyde gikk de hjem og fortsatte å samle mat til sin egen familie.

På vei hjem grunnet elgen over dagens fortelling. Den handlet om å gi av sitt eget til de fattige. Det syntes elgen var en fin fortelling. Hvorfor skjønte hun ikke helt, men det var liksom et fint budskap. Men så kom hun til å tenke på nabofamilien som ikke hadde vært på samling på flere uker. De var fattige, hadde hun hørt. Nå gikk det opp for henne at fortellingene hun hadde hørt i dag, på en måte handlet om dem. Skulle hun også gjøre som helten i fortellingen og gi bort det hun hadde til de som ikke hadde noe? Plutselig forstyrret elgemammaen henne i tankerekken da hun ropte henne hjem til mat. «Husk at vi elger må spise nok, så vi kan bli store og sterke. Vet du hvor mye arbeid det er å samle inn all denne maten?» Med ett stod det klart for henne, det er jo ikke dette livet Ordet ønsket for dem. Hvordan kunne de voksne mene det ene når de gjorde det andre? Hun sto lenge og tenkte mens det sakte gikk opp for henne at hun måtte tilbake til Ordet. Hun måtte finne ut hvordan hun skulle leve etter det.

Ordet var utfordrende, det måtte hun vedkjenne. Det sendte henne ut på nye stier. Noen av disse stiene måtte hun tråkke selv. Til tider måtte hun vende det kjente ryggen, og gå imot sin egen gruppe. Det kostet tryggheten hun hadde vokst opp i, men hun vant et rikere liv. Hun våget å miste livet for så å finne det. For hvert steg hun tok bort fra det kjente, nærmet hun seg hjem. For hvert steg hun tok mot det ukjente, lyste det kjente Ordet for henne.

Etter hvert fulgte andre elger etter henne og gjorde stiene hennes tydeligere, men selv slo hun seg ikke til ro. Ordet ville hele tiden vise henne nytt landskap. Hun eide ingenting, men på hodet hennes vokste det ut et gevir av gull. Det gav henne ingen rikdom selv, men i fotsporene hennes vokste det fram noe stort.

Gullgeviret er i dag den gjeveste pokalen et lokalforbund kan erverve. Denne gis videre hvert år som en stafettpinne, til det lokalforbundet som har vervet flest nye medlemmer. Den minner oss om den tradisjonen vi står i, og det store som kan vokse frem av å tørre å gå nye veier.