Vervekampanje 2018

Årets vervekampanje er godt i gang! Sammen skal vi gjøre Forbundet enda større og sterkere. La oss komme i gang!

Hvor lenge varer vervekampanjen?
Årets kampanje varer t.o.m mandag 29. oktober.

Hva vinner jeg på å verve akkurat nå?
Akkurat nå er det gunstigste tidspunktet å verve på, både for deg og den du verver. Verver du tre nye medlemmer får du det nye handlenettet vårt tilsendt. Verver du fem nye medlemmer får du en spesialsydd utgave av handlenettet fra kvinnesenteret i Abu Dis (Øst-Jerusalem) til odel og eie, og er du en skikkelig stor-verver og sanker inn syv nye medlemmer får du Forbundets nye genser! Den som verver flest vinner et pensumgavekort på 1000 kr.

Som lokalforbund er det også mye å vinne. Det beste lokalforbundet vinner en pizzakveld og vårt nye vandretrofé – et gullforgylt elggevir!

Hva vil det egentlig si å verve?
Verbet ‘å verve’ kommer fra norrønt hverfa, som betyr ‘vende, dreie’, påvirket av middelaldertysk werven. Det norrøne hverfa kan også forstås som ‘forvende hugen på en kvinne’, og på eldre dansk betyr å hverve (sig) å ‘knytte til seg ved overtalelse, vinnende vesen e.l.’ Kom ikke her og si at du ikke lærte noe nytt i dag!

Det som betyr noe for oss er at vi ønsker å bli større og sterkere, slik at flere studenter finner frem til fellesskapet vårt, styrker det, og gjør oss i stand til å jobbe mer med de politiske sakene vi bryr oss om. Som verver inviterer du et annet menneske med i Forbundet, og for å bli registrert som nytt medlem må vedkommende registrere seg i dette skjemaet.

Hvordan verver jeg vennene mine?
Lag gjerne en liste over venner du har lyst til å invitere med inn i forbundsfellesskapet! Du vet best selv hvordan du kommuniserer med vennene dine, men det er ofte enklere å verve når en har et konkret arrangement å invitere til. Første steg kan derfor være å ta en titt på semesterprogrammet til lokalforbundet ditt. Som lokalforbund er det også lurt å stå på stand, og kanskje invitere til “vervekveld”? I Vervehåndboka finner du flere tips til hva du kan gjøre, i tillegg til svarforslag på typiske spørsmål.

Lykke til med vervekampanjen, måtte den beste ververen (og lokalforbund) vinne!