Norges kristelige studentforbund i ny drakt!

Vi i Norges kristelige studentforbund har gledet oss til å kunngjøre vår nye visuelle profil, som bedre reflekterer våre nåværende verdier og identitet. Etter 125 år med engasjement i en verden i stadig endring, har vi modernisert vårt visuelle uttrykk samtidig som vi bevarer våre kjerneverdier.

Vi fornyer vår visuelle profil for å bedre reflektere våre nåværende verdier og identitet, forteller generalsekretær Eline Heidisdatter Lorentzen engasjert.

- Etter 125år med engasjement i en konstant skiftendeverden, ønsker vi nå å modernisere vårt visuelle uttrykk, samtidig som vibevarer kjerneverdiene som best definerer oss. Den nye visuelle profilen vil tjene som et friskt pust, og vi tror at den vil styrke vår evne til å kommunisere vårt imøtekommende, jordnære, tydelige, lekende og samfunnsengasjerte fellesskap, fortsetter generalsekretærene.

Gjennom et tett samarbeid med reklamebyrået NXT har Norges kristelige studentforbund fått en helt ny visuell profil som inkluderer ny logo, font, fargepallett og konsept. Den nye logoen er bygget opp av en rekke kors som danner en sirkel. Disse korsene forestiller også stiliserte mennesker som står i ring og holder hender.

– Deres kreative tilnærming og dyktighet har vært avgjørende for å bringe vår visjon til liv, skryter Eline.

– Logoens utforming har sin rot i mangfoldige samtaler, grundige diskusjoner og kreativ utforskning. NXT tok hensyn til vår 125årslange historie, verdiene våre og ønsket om å skape en logo som taler for vårt engasjement for fellesskap og samhold, samtidig at profilen vil holde seg relevant i flere tiår. Det er ingen tvil om at vi er en kristen organisasjon, da korset kommer tydelig frem, samtidig som at menneskene er hjertet av organisasjonen.

– Den nye visuelle profilen vil være fundamentet for all vår kommunikasjon. Den vil være sentral i alt fra årsrapporter til sosiale medieinnlegg, og vil skape en enhetlig opplevelse som gjenspeiler hvem vi er som organisasjon og som folk vil kjenne igjen. Vi er overbevist om at den nye visuelle profilen vil bidra til å nå ut til en ny målgruppe, tiltrekke oss nye medlemmer, styrke vår tilstedeværelse i samfunnsdebatten og befeste vår plass som et levende og relevant kristent fellesskap gjennom de kommende årene, forteller Eline.