Leter du etter et studentmiljø med stor takhøyde, lav terskel og vennskap? Er du på jakt etter samtaler om livet, fest og messe? Et sted der du kan engasjere deg? Eller bare et sted å være sosial? Da må du bli med i Forbundet!

Forbundet har siden 1899 vært et progressivt, annerledes og frigjørende fellesskap av troende, tvilende og undrende studenter. Vi har blant annet gått først i kampen for kvinnelige prester, skeives rettigheter og den palestinske frigjøringskampen. Vi har lokalforbund i Bergen, Kristiansand, Oslo, Stavanger, Tromsø og Trondheim.

Bli medlem!

Engasjer deg!

Nasjonalt
Bergen
Kristiansand
Stavanger
Tromsø
Trondheim
  • Oslo

Fra 28.01.2022 18:00
    til 28.01.2022 21:00

Bible and Bubbles

Velkommen til Bible and bubbles (tidl. Bibel & børst) Vi begynner kl 18 i 3. etasje i Universitetsgaten 20. Ring på «Forbundet». Det vil bli snacks og digg. Det er ikke krav om bobler. Alle er velkomne, alle fra «jeg drikker bare brus, Jesus er min rus» til de som absolutt skal ha nattverdsvin med alkohol. Vi i styret gleder oss!

• Trondheim

Fra 02.02.2022 19:00
    til 02.02.2022 22:00

Gratis pizza for studenter - årsmøte og bli kjent kveld

Vi ønsker velkommen til pizzakveld og årsmøte med oss ♥️ Håper alle har hatt en god start på året 🙂 hvis ikke, håper vi at det å komme til lokal organisasjonens viktigste møte vil gjøre det litt bedre. Medlemmer og ikke-medlemmer inviteres til årsmøte i Trondheim kristelige studentforbund. Alle betalende medlemmer er stemmeberettigede. Dersom du ikke har betalt medlemskontingenten for 2022 kan du gjøre dette via Vipps 128786 og senest 01.02 for å ha stemmerett i årsmøtet 2022. Alle er imidlertid velkommen til å bidra med meninger og delta i pizzakvelden. Ettersom vi må beregne maten ber vi de som kommer, trykker «skal» Det er bare å glede seg til 02.02.22

• Nasjonalt

Fra 17.02.2022 19:00
    til 17.02.2022 21:00

Hvordan møter vi apartheid i 2022?

Hva kan kampen mot apartheid i Sør-Afrika kan lære oss i kampen mot okkupasjon og apartheid i Palestina i 2022? Bli med å utforske og lære om hvordan den norske kirke forholdt seg til, og arbeidet mot, apartheid i Sør-Afrika på 80-tallet. Hva kan denne erfaringen fortelle oss om hvordan vi kan jobbe mot okkupasjonen av Palestina? Hva er likt i kampen mot apartheid da og nå, og hva er annerledes? Møt opp for å utforske et viktig tema, gjennom gode innledere, panelsamtale og kulturelle innslag.